Kundeomtaler
Vi er opptatt av å tilby alle våre kunder tjenester av høyeste kvalitet. Her ser du et utvalg kunder vi har hjulpet.
Kundeomtaler
Eikmaskin
Om Eikmaskin
Eikmaskin er et norsk selskap som ble etablerte allerede i 1922. I 1938 fikk de Fergusons første eksportkontrakt, og Gråtassen revolusjonerte norsk jord- og skogbruk i etterkrigstiden. I 1985 ble Eik-kjeden en franchisekjede som ble bygget på ønsket og behovet for lokalt eierskap og tilstedeværelse i landbruksområder over hele Norge. I dag er det i underkant av 50 avdelinger, der vi har majoriteten som våre kunder.
Utfordringer
Med et enormt varesortiment, en kompleks ERP løsning, mange franchise-takere med et stort antall ønsker, var det en utfordring for Eikmaskin å få på plass et kassesystem som passet alle deres behov. På tidspunktet hvor vi startet dialogen hadde de ikke et fungerende system som tillot salg av varer over disk. De måtte registrere alle kundene manuelt i sitt CRM-system, for så å ta betalt via faktura. Dette var en løsning som tidvis skapte svært lang kø og misfornøyde kunder i butikk. Det resulterte i utstrakt tidsbruk på små-ordre og mindre omsetning. Kunde hadde heller ingen enhetlig kortinnløsningsavtale, som gjorde at mange av Franchise takerne betalte dyrt pr transaksjon.
Løsninger
Stella kjørte et omfattende integrasjonsprosjekt med kunde og PCK. Sammen utviklet vi:
– en løsning som ga kunde en sømløs integrasjon mellom SAP Business One
– ERP-systemet Eik-kjeden bruker
– POS-løsning.
– Stella fremforhandlet også en god kortinnløsningsavtale på vegne av de mange franchisetakerne, som bidro til en god kostnadsbesparelse pr transaksjon på kort.
Resultater
Stella har forenklet og effektivisert salgsprosessen Eikmaskin har over disk. En kunde kan nå bli betjent på få sekunder, hvor de tidligere kunne bruke så mye som 15 minutter. Vi har muliggjort betaling via VIPPS, bankkort, gavekort og faktura. Det kan enkelt tas returer i kassen og penger tilbakeføres kunde umiddelbart. Dette har resultert i en mer effektiv arbeidshverdag for ansatte, som igjen har økt omsetning i butikk.
Kontakt oss
Bruk skjemaet for å ta kontakt med oss i dag!